pl en de fr ru
Telefon kontaktowy   Dział handlowy: +48 577 940 777 | +48 507 422 721
Biuro obsługi klienta: +48 577 940 775
  Facebook
Telefon kontaktowy  

Dział handlowy:
+48 577 940 777
+48 507 422 721

  Facebook

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez Przedsiębiorstwa Artpol Artur Lewandowski z siedzibą w Płocku zwanego dalej Artpol.

2. Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej OWS, stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych z Artpol, chyba że strony dokonają w formie pisemnej odmiennych ustaleń.

3. OWS podane są do wiadomości i akceptacji Kupującego jako załącznik do umów o współpracę lub najpóźniej przed złożeniem przez niego zamówienia.

4. Artpol udostępnia OWS przed zawarciem umowy na stronie internetowej: www.secondgrade.pl  w taki sposób, aby Kupujący mógł wzorzec ten przechowywać i zapoznać się z nim, dopuszczalne jest także wręczenie OWS  w formie pisemnej..

5. Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych z Artpol przyjęcie przez niego Ogólnych Warunków Sprzedaży przy jednym zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień i umów sprzedaży.

6. Wszelkie ustne uzgodnienia i zapewnienia zarówno pracowników (współpracowników) Artpol , jak i Kupującego wymagają dla swej ważności formy pisemnej.

§ 2 ZAWIERANIE UMÓW

1. Oferty, reklamy i inne ogłoszenia o towarach oferowanych przez Artpol mają charakter wyłącznie informacyjny. Wzorce, schematy i rysunki załączone do oferty przez Artpol mają wyłącznie charakter materiałów poglądowych i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

2. Dostarczone przez Artpol towary, jak i wszelkie odnoszące się do nich kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe podlegają ochronie na zasadach określonych w przepisach chroniących obrót gospodarczy oraz prawa własności intelektualnej.

3. Zamówienie powinno zawierać:

  • nazwę, dokładny adres, numer NIP, nr  Krajowego Rejestru Sądowego Kupującego w przypadku  podmiotów tam zarejestrowanych
  • dokładne określenie zamawianego towaru;
  • terminy, miejsce i warunki wydania towaru.

4. Mając na uwadze charakter oferowanych towarów zastrzega się na korzyść Artpol margines ilościowy w realizacji zamówienia na poziomie plus-minus 10 % względem przyjętego zamówienia.

5. Jeżeli w zamówieniu, umowie nie określono inaczej, towar jest przygotowywany wg standardów wewnętrznych Artpol lub standardu producenta oraz wymagań jakościowych dla towaru zgodnego z obowiązującymi normami materiałowymi.

6. Strony zawierają umowę, na warunkach przewidzianych w ofercie Artpol, z chwilą przyjęcia przez Artpol pisemnego zamówienia złożonego przez Kupującego. Zamówienie złożone przez Kupującego jest równoznaczne z akceptacją ogólnych warunków sprzedaży Artpol.

§ 3 REALIZACJA UMÓW

1. O ile nie ustalono inaczej, Kupujący zobowiązany jest odebrać przedmiot zamówienia niezwłocznie po powiadomieniu o jego gotowości do wydania. W przypadku zaistnienia opóźnienia w odbiorze, Kupujący może zostać obciążony kosztami magazynowania, z zastrzeżeniem innych, przysługujących Artpol praw. Artpol jest uprawniony do zlecenia osobie trzeciej przechowywania nieodebranych w terminie przez Kupującego towarów na koszt i ryzyko Kupującego. Jeżeli upłynął termin zapłaty wskazany w fakturze czy zamówieniu a Kupujący nadal nie odebrał towaru, Artpol jest uprawniony do żądania zapłaty ceny łącznie z odsetkami z zastrzeżeniem wydania towaru dopiero po całkowitej zapłacie ceny i odsetek.

2. Wiążącym strony terminem dostawy towaru jest termin wskazany przez Artpol. Jeżeli w potwierdzeniu zamówienia dokonanego przez Artpol data dostawy nie jest wyraźnie określona, oznacza to że termin dostawy jest traktowany przez strony jako przybliżony. Termin dostawy traktowany jest jako zastrzeżony na korzyść Artpol. W przypadku opóźnienia w dostawie z przyczyn leżących po stronie dostawcy Artpol ,jest on uprawniony do jednostronnego wydłużenia terminu dostawy o czas wymagany do zrealizowania zamówienia. Oświadczenie Artpol  wiąże bezwzględnie strony. W przypadku realizacji dostawy transportem Artpol termin dostawy uznaje się za dotrzymany przez Artpol, jeśli przesyłka z towarami opuściła magazyn Artpol przed upływem uzgodnionego terminu dostawy.

3. W przypadku gdy Artpol poweźmie wątpliwość co do stanu majątkowego Kupującego, bądź Kupujący opóźni się z zapłatą za dostarczony już towar, Artpol ma prawo powstrzymać się z dalszym dostawami do czasu zapłaty wymagalnych zobowiązać lub ustanowienia zabezpieczenia informując o tym fakcie Kupującego i zastrzegając, że w przypadku braku zapłaty lub ustanowienia zabezpieczenia w określonym terminie Artpol odstąpi od umowy.

4. Artpol nie ponosi odpowiedzialności, jeśli wydanie towaru jest niemożliwe lub opóźnione z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z przyczyn leżących po stronie dostawców Artpol.

5. W przypadku realizacji dostawy transportem Artpol Kupujący:

  • gwarantuje wjazd i wyjazd pojazdu kołowego o całkowitej masie dopuszczalnej 42 t, długości 17 m i wysokości 4 m do miejsca rozładunku. W przypadku, gdy w ocenie kierowcy, nie ma możliwości dojazdu lub wyjazdu do miejsca rozładunku bądź też gdyż dojazd lub wyjazd byłby znacznie utrudniony, Artpol może odmówić wydania towarów w miejscu rozładunku wybranym przez Kupującego. Ryzyko i koszty dostawy w nowe miejsce rozładunku ciążą na Kupującym

6. Kupujący zapewnia niezbędne środki umożliwiające niezwłoczny rozładunek samochodu; Artpol może obciążyć Kupującego kosztami nieuzasadnionego przestoju.

7. Za rozładunek odpowiada Kupujący; Artpol nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie
rozładunku.

8. Jeśli nie było innych ustaleń między stronami, towar jest fakturowany po cenach obowiązujących w dniu dostawy lub pozostawienia towaru do dyspozycji Kupującego. Jeśli nie uzgodniono tego inaczej, obowiązują ceny loco magazyn Artpol.

9. Ceny określone w walutach obcych przelicza się na złote polskie wg kursu sprzedaży NBP z dnia wystawienia faktury.

10. Kupującemu nie służy wobec Artpol prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu jakichkolwiek należności. Kupujący nie może przenieść na osoby trzecie wszystkich lub części swoich praw i obowiązków z tytułu zawartej z Artpol umowy bez uprzedniej, pisemnej zgody Artpol pod rygorem nieważności.

11. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część.

12. Termin płatności za towar liczony jest od dnia wystawienia faktury.

13. Artpol zastrzega sobie prawo własności wydanego towaru do momentu całkowitego zapłacenia ceny przez Kupującego. W przypadku gdy Kupujący dokona sprzedaży, transformacji lub też odmówi Artpol wydania towaru, którego powyższe zastrzeżenie dotyczy, Artpol jest uprawniony do naliczenia kary umownej w wysokości dwukrotności wartości tego towaru.

§ 4 REKLAMACJE

1. Kupujący lub osoba dokonująca odbioru towaru w imieniu Kupującego mają obowiązek kontrolowania, zbadania i potwierdzenia podpisem zgodności towaru z zamówieniem pod kątem ilościowym i jakościowym w momencie wydania towaru przez Artpol lub przez przewoźnika.

2. W przypadku stwierdzenia przy odbiorze towaru niezgodności jakościowej lub ilościowej, Kupujący odnotowuje ten fakt na kopii dokumentu dostawy przeznaczonej dla Artpol oraz niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni od dnia dostawy informuje pisemnie Artpol o stwierdzonych niezgodnościach, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi.

3. W przypadku wad ukrytych, Kupujący zobowiązany jest do pisemnego zgłoszenia wady nie później niż w ciągu 3 dni od dnia jej wykrycia, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi. Wady ukryte mogą być zgłoszone najpóźniej w okresie do 1 roku od daty sprzedaży towaru.

4. Wszelkie reklamacje, roszczenia mogą być składane przez Kupującego najpóźniej w terminie 1 roku licząc od dnia sprzedaży towaru.

5. Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych w niniejszych OWS terminach powoduje utratę przez Kupującego uprawnień z rękojmi oraz prawa do reklamacji.

6. Za wyjątkiem winy umyślnej, łączna odpowiedzialność Artpol wobec Kupującego czy osób trzecich, z tytułu jakichkolwiek roszczeń, zobowiązań, szkód, odszkodowań, kosztów czy wydatków związanych ze sprzedażą i dostawą towarów i usług ograniczona jest do kwoty wynagrodzenia zapłaconego Artpol przez Kupującego za rzecz czy usługę wywołującą czy powodującą tę szkodę, roszczenia, zobowiązania, koszty czy wydatki.

7. Artpol nie ponosi odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę spowodowana przez towar po jego odbiorze przez Kupującego.

§ 5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy polskiego kodeksu cywilnego, zaś wszelkie spory wynikające z realizacji umów, zamówień będą rozstrzygane przed sądem właściwym dla siedziby Artpol.

2. W przypadku bezskuteczności lub nieważności jakichkolwiek zapisów OWS pozostałe zapisy zachowują moc obowiązującą. Strony podejmą starania w celu uzgodnienia postanowień skutecznych zastępując postanowią bezskuteczne czy nieważne w taki sposób aby możliwie najwierniej odzwierciedlały pierwotne zapisy.

3. Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Artpol oraz podmioty działające na jej zlecenie. Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. Nr, 101 poz. 926 z dnia 6 lipca 2002 r.).

Jesteś zainteresowany naszą oferta?
Zapraszamy do współpracy!

KontaktSkontaktuj się z naszym działem handlowym:

Sebastian GrabarczykSebastian Grabarczyk
tel.: +48 577 940 777
e-mail: s.grabarczyk@secondgrade.pl
Michal StolarskiMichal Stolarski
tel.: +48 507 422 721
e-mail: m.stolarski@secondgrade.pl

Jak do nas trafić?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Polityka plików cookies.